Sunil Khilnani

Director fundador del India Institute del King´s College London. Obtuvo su doctorado en Ciencias Políticas y Sociales por la Universidad de Cambridge. Su trayectoria académica incluye varias instituciones: la Escuela de Estudios Internacionales Avanzados de la Universidad John Hopkins en donde estableció el centro de Estudios del Sur de Asia; el Birkbeck College de la Universidad de Londres; la Universidad Seikei en Tokio y la Universidad de Princeton, entre otras. Sus intereses de investigación giran alrededor del carácter histórico del pensamiento político, la indagación sobre cómo se crea la teoría política de o para los países no occidentales y las siempre complejas y cambiantes relaciones entre las ideas políticas y las circunstancias históricas de su aplicación. Tales intereses se han visto plasmados en varias publicaciones fundacionales para el estudio de la India actual, entre las que destacan La idea de la India y Encarnaciones: la India en 50 vidas.

Related publications
2019 | Wendy Phillips | Laura Carballido | Óscar FigueroaMore information

More than a linear, chronological development, the reader will appreciate that this volume was built around an idea, or a set of ideas, about what India represents. It is, of course, a limited space, an invention, and for this reason the title itself shows a conscious effort, hopelessly incomplete, to organize a series of knowledge around a topic that overflows in all aspects: studies on India.

It is common that - from an academic point of view - modern India, classical India and all the other Indies are studied separately. There is usually little communication between the different types of specialists, some closer to social disciplines, others to the humanities and the arts.

However, this frequent disconnection exists only in the formal sphere, since a glance at any of the works that make up this book is enough to realize that there is a constant dialogue between them through which there is a kind of coming and going throughout history and academic disciplines.